Όπως έχουμε πει σε προηγούμενο άρθρο μας τα φαστφουντάδικα είναι ζωντανοί οργανισμοί που εξελίσσονται συνεχώς. Μία πιο υγιεινοκεντρική προσέγγιση των fast food έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να εξελίσσεται ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών και τον συνεχώς μεταβαλλόμενο τρόπο ζωής τους. Παράλληλα, όμως, συντελείτε και μία ριζική μεταμόρφωση των υπηρεσιών εστίασης στο τεχνολογικό κομμάτι, που έχει οδηγήσει σε μία απίστευτη εξέλιξη των fast food.

Τα έσοδα του ‘γρήγορου φαγητού’ σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχονται σε $570 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρατηρώντας την ετήσια αύξηση των εσόδων τους, οι κολοσσοί στον τομέα της εστίασης, αλλά και καινοτόμα επιχειρηματικά μυαλά επενδύουν υπέρογκα ποσά στις νέες τεχνολογίες.

Μέχρι σήμερα, ως τεχνολογική καινοτομία στις υπηρεσίες εστίασης θεωρούνταν οι παραγγελίες μέσω εφαρμογών ή οι πληρωμές μέσω κινητών και τάμπλετ. Σε κάποιες χώρες του κόσμου, οι ιθύνοντες έχουν πάει το ‘παιχνίδι’ σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Από την εισαγωγή διαδραστικών ‘έξυπνων’ τραπεζιών και ψηφιακών μπαρ, μέχρι τους σερβιτόρους ρομπότ, οι καταστηματάρχες κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών.

Πάμε να δούμε μερικές από τις πιο αξιοσημείωτες τεχνολογικές εξελίξεις των fast food.

 

Ψηφιοποίηση Παραγγελιών

 

Σε μία εποχή όπου όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για την καθημερινή τους ευκολία, αλλά και την αλληλεπίδρασή τους με τον έξω κόσμο, οι μεγάλες επιχειρήσεις δε θα μπορούσαν να μην εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα. Η δημιουργία εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα ήταν από τις πρώτες καινοτομίες που ήρθαν για να μείνουν. Δίνοντας κίνητρα, όπως διάφορες προσφορές και μεγαλύτερη αμεσότητα, οι παραγγελίες μέσω κινητών έγιναν ο κανόνας, παρά η εξαίρεση.

Έχετε δει πολλά μεγάλα και μικρομεσαία brands να μην έχουν ιστοσελίδα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Όχι πολλά! Ποιος δε θέλει να βλέπει τι παραγγέλνει και μόλις το δει να μπορεί να παραγγείλει online και να επωφεληθεί από τις εκάστοτε προσφορές; Όχι πολλοί. Τα διαφημιστικά φυλλάδια έχουν πλέον αντικατασταθεί από μία απλή περιήγηση στο διαδίκτυο. Από έρευνες που έχουν γίνει τα 3/4 των ερωτηθέντων κάνουν πρώτα μία έρευνα σε online μενού και 40% αυτών πληρώνουν μέσω κινητού όταν τους δίνεται η ευκαιρία.

 

Αυτοματισμός εντός και εκτός κουζίνας

 

Έχετε ακούσει για τα ‘Εστιατόρια Φάντασμα’ – ghost restaurants; Αν όχι, δεν πειράζει. Πρόκειται για καταστήματα που προσφέρουν μόνο υπηρεσίες delivery ή take out φαγητό. Δεν έχουν βιτρίνα, υπαλλήλους και πελάτες στο φυσικό κατάστημα, παρά μόνο συνεργάζονται με εταιρίες delivery που απλά διανέμουν το φαγητό. Διόλου άσχημα, αν αναλογιστεί κανείς πως στην Ιαπωνία υπάρχουν καταστήματα όπου όλα γίνονται αυτόματα. Παραγγέλνει κανείς σε ψηφιακούς πίνακες παραγγελιών, ρομπότ φτιάχνουν το φαγητό (συνήθως υπάρχει κι ένας άνθρωπος που λειτουργεί επικουρικά) και ρομπότ σερβίρουν το φαγητό. Γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα έρθετε σε ένα από τα καταστήματά μας (Δελφών, Πολίχνη ή Εύοσμο), όσο περίεργη κι αν ήταν η ημέρα σας, χαμογελάστε και πείτε μία καλημέρα – καλησπέρα στον υπάλληλο που θα σας εξυπηρετήσει, γιατί σε μερικά χρόνια θα τον ψάχνετε.

Παλιά καθώς κάνατε τηλεφωνικώς την παραγγελία σας, περιμένατε λίγη ώρα μέχρι ο υπάλληλος να συμπληρώσει στο μπλοκάκι του το όνομα, τον αριθμό σας κλπ κλπ. Πλέον, με το που χτυπάει το τηλέφωνο… Ωπ, κύριε Παπαδόπουλε, Καλησπέρα σας! Το συνηθισμένο; Πλέον οπουδήποτε πραγματοποιούνται πολυάριθμες συναλλαγές οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν λογισμικά προγράμματα διαχείρισης πελατών (CRM), όπου καταγράφονται συναλλαγές και άλλες πληροφορίες που κάνουν την εμπειρία του χρήστη ευκολότερη.

Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα ‘έξυπνα’ τραπέζια. Σε πολλά μέρη του κόσμου έχει ήδη εισαχθεί η τεχνολογία με τα έξυπνα τραπέζια, με τα οποία οι πελάτες μπορούν να δουν το ηλεκτρονικό μενού, να παραγγείλουν και να πληρώσουν. Κάποια πιο εξελιγμένα τραπέζια με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) σου προτείνουν το ιδανικό γεύμα για εσένα. Εσύ μπορεί να μην έχεις αποφασίσει ακόμα, όμως τα ‘έξυπνα’ τραπέζια ξέρουν!

 

Delivery από το μέλλον

 

Μεγάλες εταιρίες στο χώρο της εστίασης έχουν ήδη ξεκινήσει τα πειράματα με παραδόσεις παραγγελιών με drones. Όχι ακόμα δεν έχουμε αντικαταστήσει τα αγαπημένα σας delivery boys. Ίσως να περιμένουμε να κάνουμε τις παραγγελίες με αυτόνομα οχήματα, χωρίς οδηγό, όπως έχει γίνει στη Νέα Ζηλανδία. Θα είμαστε κι εμείς μέρος της εξέλιξης των fast food.

Επίσης, πλέον δε θα χρειάζεστε πορτοφόλι. Απαρχαιωμένο. Δε χρειάζεται να χρησιμοποιείτε χρήματα, ούτε κάρτες, ούτε τίποτα! Νέες τεχνολογίες πληρωμής με αναγνώριση προσώπου έχουν δημιουργηθεί για να απλοποιήσουν και να διασφαλίσουν την ασφάλεια των συναλλαγών σας.

Ακούγονται πολύ μακρινά όλα αυτά;

X