Κατά καιρούς έχουμε ακούσει διάφορα για το τι είναι καλό να κάνουμε πριν και μετά το φαγητό. Το ίδιο ισχύει και με τις δραστηριότητες που πρέπει να αποφεύγουμε μετά την ολοκλήρωση του γεύματός μας. Ποιες όμως από όλες αυτές τις συμβουλές ισχύουν;

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα βασικά πράγματα που πρέπει να κάνουμε και αυτά που πρέπει να αποφεύγουμε πριν και μετά από κάθε γεύμα μας.

Πριν το Φαγητό

  • Πιείτε Χλιαρό Νερό. Μισή ώρα πριν το γεύμα σας, πιείτε ένα ποτήρι χλιαρό νερό. Αυτό θα διευκολύνει την πέψη σας. Επίσης, το νερό θα γεμίσει το στομάχι σας, κι έτσι δεν θα χρειαστεί να φάτε περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται.
  • Προτιμήστε άνετα και χαλαρά ρούχα. Ειδικά αν έχετε πάρει delivery και είστε στο σπίτι, όχι μόνο θα νιώθετε άνετα, αλλά επίσης θα αποφύγετε και την πιθανή καούρα.

Μετά το Φαγητό

  • Πιείτε ένα ποτήρι χλιαρό νερό. Πιείτε ένα ποτήρι χλιαρό νερό μισή ώρα μετά την ολοκλήρωσή του γεύματός σας. Το νερό σε αυτή την θερμοκρασία, διευκολύνει την διάσπαση του φαγητού στο στομάχι.
  • Μην κοιμηθείτε αμέσως. Αν ξαπλώσετε αμέσως μετά το γεύμα σας επιβραδύνετε τη διαδικασία της πέψης. Είναι πολύ πιθανό, πως αν ξαπλώσετε μετά το φαγητό, θα έχετε καούρα.
  • Περπατήστε. Μετά την ολοκλήρωση του φαγητού σας, περιμένετε για μισή ώρα και μετά βγείτε για μια σύντομη βόλτα. Δεν είναι ανάγκη να κρατήσει πολύ ώρα, 15-20 λεπτά είναι αρκετά. Το περπάτημα είναι μια χαλαρή άσκηση που θα σας βοηθήσει να χωνέψετε.
  • Αποφύγετε την έντονη γυμναστική και το κολύμπι. Το περπάτημα είναι η κατάλληλη γυμναστική μετά από το φαγητό. Οι πιο έντονες ασκήσεις μπορεί να έχουν άλλες πιο σοβαρές επιπτώσεις στο σώμα σας. Ειδικά μετά το βραδινό φαγητό, η έντονη γυμναστική ενδέχεται να διαταράξει και τον κύκλο του ύπνου σας.
  • Πλύνετε τα δόντια σας. Μια συνηθισμένη συμβουλή αφορά το πλύσιμο των δοντιών μετά από κάθε γεύμα. Παρόλα αυτά, και για αυτή την δραστηριότητα θα πρέπει να περιμένετε 30 λεπτά.
  • Μην καπνίσετε. Είναι πολύ συνηθισμένο για τους καπνιστές να ανάβουν τσιγάρο αμέσως μετά την ολοκλήρωση του γεύματός τους. Αυτό όμως δεν είναι καλό, μιας και μπορεί να προκαλέσει την εμφάνιση καούρας.
  • Αποφύγετε το μπάνιο. Κάνοντας μπάνιο χαμηλώνετε ελαφριά τη θερμοκρασία του σώματός σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιβραδύνεται η διαδικασία της πέψης και να αισθανθείτε φούσκωμα και καούρα.
  • Μην λύσετε τη ζώνη σας. Όταν έχετε φουσκώσει, είναι η πρώτη κίνηση που πάτε να κάνε. Όμως, το συνήθειο αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μια διογκωμένη κοιλιά.
  • Μην φάτε φρούτα. Ένα συνηθισμένο επιδόρπιο μετά το φαγητό είναι κάποιο φρούτο. Όμως για να διευκολύνετε τη πέψη σας καλό θα ήταν να περιμένετε πρώτα ένα μισάωρο και μετά να καταναλώσετε κάποιο φρούτο.
  • Μην πιείτε τσάι. Το καλύτερο που μπορείτε να πιείτε μετά από ένα γεύμα είναι το νερό. Αν θέλετε κάτι διαφορετικό προτιμήστε καλύτερα ένα φλιτζάνι καφέ. Το τσάι έχει την ιδιότητα να δυσκολεύει την απορρόφηση του σιδήρου.

 

Ακολουθώντας τις συμβουλές μας, είναι σίγουρο πως θα ευχαριστηθείτε ακόμα περισσότερο ένα γεύμα από τα Marki’s Food !

X